Monday, August 23, 2010

..Cinta Sufi..

Assalamualaikum w.b.t...

Ha..posting kali ni,saya nak kongsi sikit pasal the only penulis novel thriller yang saya tahu yang ade kat Malaysia nie..Ramlee Awang Murshid..

Beberapa hari lepas,sedang cousin n siblings saya sibuk dengan pilih tudung raya dorang,saya lebih tertarik dan excited untuk mencari novel beliau yang the latest..actually,bukan la baru keluar novel nie,tapi yang ni adalah the latest one..











CINTA SUFI
Sebenarnya,novel ni adalah sambungan dari novel Bagaikan Puteri,Cinta Sang Ratu dan Hijab Sang Pencinta.Ia mengisahkan kehidupan seorang anak didik seorang sufi yang warak yang dikenali sebagai Laksamana Sunan yang berdarah pahlawan dan meletakkan Allah sebagai segala-galanya dalam kehidupannya.Beliau diuji dengan pelbagai ujian yang diluar dugaan beliau dan tak terjangkau dek akal manusia .Pelbagai konflik dari sudut agama,cinta,kasih sayang,dendam dan sebagainya dikisahkan dengan jalan cerita yang cukup menarik.


yang ni the most fav bgi sya la..





yg ni kisah samurai yg kembali ke jalang yg benar...





Hmm..saya mengikuti novel karya RAM sejak secondary school.Dan tak sangka bila ada kat UNPAD,ramai jugak pengikutnya..hehe..

Apa yang menarik tentang hasil karya beliau adalah jalan ceritanya yang lain daripada yang lain dan sangat kreatif.Bila korang start baca novel die,sure xleh nak benti..haha..n novel die novel berpengetahuan..xde cincai2x..dan dia tidak meletakkan cinta sesama manusia sebagai yang prominent..tapi mane2x cerita pun tak boleh lari dari cinta manusia kan..kan..hehe..and cerita die tak steroetype..try bace rahsia perindu (sure pening..)

ok..
Bagi peminat novel thriller,try la baca novel-novel dia..korang mesti suka punya la..huhu..

3 comments: