Tuesday, September 27, 2011

..hilang..

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Dalam beberapa minggu ini, saya sering kehilangan barang-barang keperluan dan barang yang saya sayangi..pencil case which i bought from malaysia, together with calculator (yang digunakan since secondary school), my highlighter (from Malaysia also)..and also,i have lost my BB`s memory card which have a lot of precious things inside (that thing is so tiny, so malas dah nak cari)..then i`ve lost my hand sanitizer (walaupun tak guna sangat)..lagi,i`ve lost my shirt ( penat dah mencari jugak) and a keychain written `su` gave by mama izzah..sedih kot..

Saya berfikir,fikir dan berfikir, di mana silapnya saya meletak semua barang-barang tu?
Dan akhirnya, saya bertanya kepada diri sendiri,kenapa Allah menghilangkan banyak barang-barang saya? Kenapa dengan banyak dalam waktu terdekat?

Saya sempat bertanya kepada sahabat saya, Cik K..

"Macam mana kita nak merelakan barang-barang yang kita dah hilang eh? " Cik Susi

"Semua benda dalam hidup kita tak kekal lama.semua ada expired date.Manusia pun tak kekal lama.Sampai masa, habis lah.." Cik K

okae..saya kena redha dengan apa yang jadi..ini adalah terbaik untuk saya buat masa ini.Kerana apa? kerana saya manusia biasa yang sangat tidak tahu apa yang terbaik buat saya sedangkan Allah Maha Tahu segala-galanya..Dia sedang mendidik saya..sedang mentarbiyah saya..

Mungkin saya hilang memory card tu, so that memori-memori yang kurang berguna atau melaghokan saya akan menyelamatkan saya?

Mungkin saya hilang hand sanitizer tu supaya saya boleh pinjam kat kawan saya, dan langsung menjalinkan ukhuwah?

Mungkin saya hilang shirt tu,Allah nak bagi shirt yang lebih bagus dan cantik untuk saya?

wohaa..bersangka baik dengan Allah..

dan pengajarannya,tiada apa yang kekal di dunia ini..harta benda dan segala gadjet yang kita kejar selama ini mungkin hanya akan menjadikan kita seorang yang lalai..setuju dengan saya?
terlalu sayangkan harta benda sehingga lupa untuk mengucap syukur padaNya..

Alhamdulillah.. terima kasih ya Rabb..

p/s : PERMAI is coming soon..huu

p/s 2 : life is so so so so busy..ohyeaaa

p/s 3 : never stop thinking about our life..think,do,evaluate,think,do,evaluate..




1 comment:

  1. mungkin hilang hand sanitizer tu sebab Allah nk suruh beli baru dan sekali belikan utk kawan anda..huhu..

    bersabar itu indah, mungkin bukan indah di dunia, tapi keindahannya di sana nanti.. :)

    kem slm cik K

    ReplyDelete