Tuesday, April 5, 2011

..diari hati seorang muslimah..



Aku..
Aku ingin sekali berubah..
Aku ingin sekali membaca bait2x cinta Allah..
Aku ingin sekali merasa nikmatnya beribadah padaMu..
Aku rindukan semua itu..

Namun Ya Rabbku
Dosaku menggunung tinggi
Hidupku kian dimamah usia
Aku malu
Untuk menghadap wajahku menghadapMu
Aku malu
Untuk meminta lagi dariMu

Aku sedar
Hidupku sebelum ini sering leka
dengan kehidupan dunia
dengan kesenangan harta
dengan keluarga bahagia

Aku terlalu berpuas hati dengan kehidupanku
Aku sering berkata `nanti ` untuk menemuiMu
Aku sering selesa dengan harta disekelilingku

Namun,
Kau memberi tamparan dengan ujian ini
Ujian yang mendekatkan aku
Ujian yang menyedarkan aku
Ujian yang membuat aku berhenti sebentar dari lelah dunia
Untuk menghadap menemuiMu

Hatiku kini
Cukup tersentuh
Cukup mudah terusik
Dengan setiap kata-kata cintaMu ya Allah

Aku ingin sekali
Memutar kembali masaku
Agar aku dapat menjadi hambaMu yang soleh
Agar aku dapat menjadi khalifahMu di muka bumi ini
Agar aku dapat membimbing keluargaku ke jalan Mu

Ya Rabbku Yang Maha pengasih Maha Penyayang
Kau terimalah aku sebagai hambaMu
Kau berilah peluang kepadaku
Kau kuatkan aku
Untuk sentiasa menyebut namaMu
Dalam setiap detik dalam hidupku..
Seseungguhnya aku lemah.

*rintihan hati seorang hamba Allah buat hamba Allah yang disayangi..

p/s : nak aktif kembali atau tidak setelah melepaskan jawatan?..huhu

p/s 2 : saya memang anak manja..dan saya bangga dengan itu..hehe

p/s 3 : saya nak join group fb anti-itchy man tapi saya xde fb..waa..huhu

1 comment:

  1. kikiki... p/s3 tak tahan~~ :P


    xpe sue, sue blh jadi ahli senyap. hee~~

    p/s: moga ada jalan kembali utk kita ke sisiNya...

    ReplyDelete