Sunday, October 16, 2011

..blogging..

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Ok..post kali ni, saya just nak sharing about kenapa saya tulis blog?

1st, i don`t have a facebook (so-not-up-to-date-and-what-eva). Why ? Sebab saya banyak sangat pengalaman yang kurang menyenangkan sewaktu saya ada myspace dan friendster waktu dulu kala. So, i`m quite `phobia` of having it.So my dear friends, I`ll make one insyaAllah bila sampai waktu yang sesuai

2nd , Orang cakap, dia buat facebook so that dia boleh berdakwah atau menyampaikan.maksudnya dia nak kuasai medan maya untuk berdakwah. So, saya guna blog untuk berdakwah..=)

3rd, Saya nak sharing my experience, my feeling ,my thought about something.jadi, bila ada pandangan saya yang agak meyimpang, ada orang yang akan betulkan.dan kalau tulisan saya mampu memberi pengajaran dari kesilapan yang saya buat, itu lebih baik.

4rd, ada brothers yang cakap kat saya, boleh guna blog untuk menegur kesilapan dan kesalahan orang indirectly or directly..tapi semangat kena kental sikit katanya..wawa..saya belum sampai tahap tu lagi bro..hehe..

Maafkan saya..

1st sebab tulisan saya tunggang tebalik lagi.bahasa saya bahasa pasar lagi.tak sehebat bahasa Hamka atau A.Samas Said dan sebagainya.sebabnya kadang-kadang saya selesa dengan bahasa pasar and mungkin lebih santai.atau english saya berterabur..wawa..

2nd kalau saya over atau melampau dalam menyampaikan sesuatu.tak berniat pun...hehe

3rd kalau saya post benda-benda tak penting.tapi setakat nie, ada tujuan kenapa saya menyampaikan sesuatu.

ok lah..

saya akan cuba untuk lebih berdisiplin dalam menulis blog..so, i need your opinion or teguran if i did any mistakes and anything la..insyaAllah..

p/s : menjadi seorang Muslim yang benar itu sudah menjadikan anda seorang yang professional

p/s 2: solat datangnya dari Allah untuk merungkaikan dosa jika ia dilakukan dengan sebenar-benarnya..so,brothers and sisters, let us pray fot the ummah..

p/s 3 : kesibukan sekarang, menjadi Muslim yg akan focus dalam setiap agenda kehidupannya

No comments:

Post a Comment