Saturday, January 1, 2011

2011..it begins..

1st January 2011..
A new year has begin..
And also,
Birthday our dear sis Kak Farhana Yem..
(happy birthday k.ana..bila nak kawin?ahaks)





nothing difference..
azam lama ke baru ke..
tak dibezakan dengan permulaan tahun baru..

Bagi saya sendiri,
Hari-hari adalah hari baru untuk saya
Hari untuk berubah menjadi yang lebih baik
Hari untuk mengejar mimpi yang dilakar
Hari untuk menjadi hamba Allah yang taat..


Sempat mencuri masa untuk `blog walking`
Hmm..dari satu blog ke blog lain
Ada jugak blog yang tak pernah dijejak
Dan realiti dunia `bloggers`
Ramai juga `bloggers` yang saya kira
Kurang rasional apabila menulis.

Saling kutuk mengutuk pemimpin
Saling salah mempersalahkan pemimpin2x dan ulama

Entah lah..
saya keliru dengan blog-blog sedemikian
Ya.
Kebebasan menulis untuk setiap bloggers
Tapi kebebasan macam mana yang dimaksudkan?

Adakah kebebesan untuk saling kutuk-mengutuk?
Adakah kebebesan untuk saling tuduh-menuduh?
Adakah kebebesan untuk menjatuhkan aib orang?

Kebenaran itu,
Hanya Allah yang benar-benar tahu,
Semoga Allah sentiasa memandu saya untuk memanfaatkan blog ini sebaiknya.


Saya pernah berbual dengan seorang sahabat,
Pendapat dia,
Bukan semua penulis blog layak untuk memberi pendapat,
Menulis tentang sesuatu isu yang belum tentu pasti kesahihannya,
Mengutuk seseorang individu atau situasi.
`kau rasa buat blog nie memang boleh sampai ke semua orang?baik tulis kat newspaper ke..`

hmm..
Itu mungkin pendapat beliau.
Tidak semuanya saya setuju.
Terpulang pada kita.
Untuk menjadikan ia ladang untuk ke syurga atau neraka.
Kan akhirat sana,tak de yang setinggan?



p/s : exam nak dekat..tapi yang dikira sekarang adalah.."baper hari lagi nak blik msia nie?"

p/s 2 : selamat dtg 2011..bring it on!hehe

2 comments:

  1. btul3..
    everyday is a new day!

    jomla smgt utk xm..so dat bile smpai mesia, girang gumbira cuz dpt jwb xm dgn mantap..huhu.. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  2. bella billa :ye..smngt2x!!..lets do our best in this war!!..(walaupn jadual adalah amt tak sistematik,dgn cuti yg kelam kabut kan...)lala~

    ReplyDelete